.:: ZADOVOLJNA.info ::. Prvi portal za žene u BiH! ::.
Ćao!
Portal zadovoljna.info ti želi dobrodošlicu i ugodno druženje sa nama.
Da biste mogli koristiti sve opcije foruma i portala potrebno je da se registrujete, ili prijavite sa svojim korisničkim imenom!
Hvala!

KAKO SE PRAVILNO HRANITI ZA VRIJEME BLAGDANA?

Vidi prethodnu temu Vidi sljedeću temu Go down

KAKO SE PRAVILNO HRANITI ZA VRIJEME BLAGDANA?

Komentar  romanticarka on Sat 14 Nov 2009, 01:08

Blagdani su pred nama: Bajram, Božić, Nova godina, a ujedno i razdoblje obilnih obroka. Upravo zato, pogledajte naše savjete za pravilnu prehranu tijekom blagdana.

SRETAN VAM DORUČAK!

Ovaj važan obrok se često zaboravlja kad se od jutra žuri pripremiti blagdansku gozbu. No, doručak nam daje energiju za početak dana i ne zaboravite doručak za vrijeme blagdanske gužve. Pokušajte uobičajeni doručak upotpuniti sa svježom jabukom ili kruškom. Možete pojesti i nekoliko orašastih plodova ili sušenog voća poput smokvi, brusnica ili datulja.

Obogatite uobičajene žitarice za doručak sa šakom bobičastog voća, bananom i jogurtom. Ipak u današnje vrijeme, u bilo koje doba godine, možete kupiti smrznuto voće. Smrznuto voće i povrće, jednako kao i svježe, sušeno ili u konzervi, predstavlja dio preporučenih «5 obroka voća i povrća na dan»!


BOŽIĆNI RUČAK

Dok čekate glavno jelo, zadovoljite se malim zalogajima koji vam neće pokvariti apetit.
Probajte umake temeljene na jogurtu i svježim krastavcima, avokadu i rajčicama ili pireu od slatkih papričica. Poslužite ih uz svježe krastavce i mrkvu narezane na štapiće ili tostirane pogačice od punog zrna.
Kao bržu i jednostavnu opciju, preporuča se i topla juha od povrća. Ukoliko se odlučite za gotove juhe, obogatite ih s malo svježeg vrhnja ili jogurta te svježim začinskim biljem. Ne zaboravite izabrati juhe s manje soli.


PURICA I DODACI

Za neke Božić nije Božić bez purice, što je zapravo dobra vijest.

Prema postavkama pravilne prehrane, meso purice sadrži više proteina i manje masnoća u usporedbi s mesom guske ili patke. No, potrebno je izbjegavati konzumaciju kože koji jer sadrži više masnoća.

Ne zaboravite i drugi obavezni dio blagdanskog ručka - pečene krumpire. Krumpir je namirnica bogata škrobom, odnosno ugljikohidratima koji nam daju energiju, ali i vlaknima i drugim važnim vitaminima i mineralima. Zato, uživajte u krumpiru. Prilikom pripreme krumpira upotrebljavajte što manje masti i narežite ih na veće komade kako bi upili što manje masnoća.


UKUSNO BLAGDANSKO POVRĆE

U vrijeme blagdana poželjno je konzumirati veće količine različitog povrća. Većina ljudi će pojesti veće količine voća i povrća nego uobičajeno, tako se može konzumirati preporučenih pet obroka voća i povrća na dan.

U to doba godine sezona je različitog korjenastog povrća, koje doprinosi boljem okusu jela.
Prilikom kuhanja povrća, nemojte soliti vodu u kojoj se kuha povrće. Zimsko povrće može se kuhati i bez soli, a radije dodajte začinsko bilje.

Mrkva se može peći, kuhati ili naribati te dodati malo limunova soka i maslinovog ulja. Prokulice nisu baš najomiljenija namirnica svim. No, ukoliko su dodatak krumpiru i napravi se pire te doda još malo pržene slanine i sira, bit će puno zanimljivije.

Najbolji način pripreme povrća je kuhanje na pari. Za razliku od kuhanja u vodi, povrće kuhano na pari gubi manje količine vitamina. Ukoliko se povrće kuha u vodi, iskoristite istu vodu za pripremu umaka. To je zdraviji način pripreme umaka jer nećete morati upotrebljavati kocke bujona i slične dodatke koji sadrže velike količine soli.


PRIPREMITE SE

Ukoliko želite izbjeći neugodan osjećaj prejedanja, pokušajte jesti polagano i tijekom cijelog dana. Osjećat ćete se bolje, kao da ste pojeli dovoljno i izbjeći ćete prejedanje. Kad osjetite da ste siti. pokušajte se oduprijeti porivu da pojedete još jedan zalogaj. Radije se odmorite od jela.

Popodne iskoristite za laganu šetnju, radi potrošnje kalorija koje ste unijeli za vrijeme ručka.

Blagdani su također vrijeme za isprobavanje poklona poput novog bicikla, rola ili nogometne lopte. Ukoliko pada kiša ili snijeg, zašto ne biste igrali neku od igara koje se mogu igrati i unutar doma?


UŽIVAJTE U BLAGDANSKIM GRICKALICAMA

Sto napraviti kad poželite sjesti pred televiziju i nešto pojesti? Uzmite nesoljene oraščiće ili sušeno voće. Klementine, mandarine i naranče bogate su vitaminom C, a sušene smokve i datulje dobar su izvor različitih vitamina i minerala.


ŠTO NAPRAVITI S OSTACIMA HRANE?

Bez obzira na to što nastojimo sve pojesti, najčešće smo nakon blagdanskog obroka suočeni s većim količinama ostataka.

Evo nekoliko ideja kako ih iskoristiti:

• Napravite toplu zimsku juhu od ostataka purice i povrća te u nju dodajte rezance
• Napravite sendviče od ostataka pečenog mesa i različitih vrsta kruha od cijelog zrna te u njih dodajte svježu salatu
• Iskoristite voće i povrće za pripremu zdravog obroka
• Ostatke mesa također možete umotati u palačinke zajedno sa sirom te zapeći u pećnici
• Ostatke sušenog voća dodajte u žitarice prilikom doručka.


Ne zaboravite ostatke jela što prije spremiti u hladnjak (najbolje bi bilo unutar 1 do 2 sata) kako biste spriječili razvoj štetnih bakterija.

Također je bitno ostatke jela dobro podgrijati prije ponovnog konzumiranja. Hrana mora biti dovoljno podgrijana, tako da je i u sredini vruća. Ne podgrijavajte hranu više od jedan put. Ostatke obroka bi bilo najbolje iskoristiti unutar 2 dana od pripreme.

Sve dosad rečeno pokazuje kako blagdanski obroci mogu biti i zdravi i ukusni. Zato ove godine jedite, pijte umjereno i budete sretni!

_________________
Moj je život igra bez granica! E-mail: portal.zadovoljna@hotmail.com

romanticarka
Šefica :)
Šefica :)

Broj postova : 389
Reputation : 10
Join date : 2009-10-05
Age : 28
Lokacija : Sarajevo

Vidi profil korisnika http://www.zadovoljna.info

Na vrh Go down

Vidi prethodnu temu Vidi sljedeću temu Na vrh

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Ne možete odgovoriti na teme ili komentare u ovom forumu